Kyckling Paj

Torsdag.

Intressant pa jobbet kommer det att bli idag...... Vi far se vad som hander. Sjalv kan jag inte vanta pa att aka till minneapolis. God svensk mat pa IKEA det ar nog det anda jag kommer gora, sitta pa IKEA hela helgen och ata kottbullar och dricka jul must :)


Kyckling Paj....

Ikvall blir det kyckling paj. Eller snarare kyckling stirfry med ost sas paj ......

Jag har ingen aning om det kommer bli gott men det luktar helt ok.

Paj deg = lagom med smor + mjol + 1 agg och lite socker och en nypa salt -> platta ut i paj form -> for gradda 10-15 min
 
Kyckling mix = Stek kyckling brost kuber, allround krydda -> Stirfry gronsaker ( tex. broccoli, sparris, morotter, squash, paprika, bonor, vattenkastanj, + andra gronsaker, strimmlat ) -> pasta sas typ fem ost sas, fardig pa burk eller pase -> svalna lite -> 1 agg + lite gradde (mixat) -> i paj skalet -> riven ost.

20-30 min i ugn.

Pling ! Njuts med gott sallskap och en flaska Cabarnet/ Merlot.

kycklingpaj

Kommentarer
Postat av: Sara

Det later ju som ett bra recept. Kanske man ska testa. Sjalv gjorde jag en supergod gronsakssoppa igar. Det var mumsigt och valdigt nyttigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback