oj oj oj

Ja ha ja, var ska man borja efter ett sadant langt uppehall ?
Det hela borjade med att jag fick nagan slags vinterkraksjuka ( synd att dr neilsen inte var inblandad ). jag hade feber och var sjuk i 10 dagar. lagom tills att jag blev frisk sa skar jag av nastan hela toppen pa mitt vanstra pekfinger, sa det blev ett besok pa akuten illa kvickt..... det tog nastan hela natten innan allt var avklarat dar och jag korde nastan direkt till jobbet fran akuten :(
dagen efter sa fick jag jatte hog feber, fingret var dubbelt sa stort och jag holl pa att svimma sa det var bara att aka tillbaka till akuten och se vad det var som pagick..... svar infection i saret var svaret sa de tog en kniv och skar upp saret igen for att lata all gegga rinna ur fingret sedan  fick jag anitbiotica och lite mer smartstillande. efter ett par dagar till sa fick jag problem med feber/muskel vark och led stelhet sa det var bara att pack vaskan och aka till akuten en gang till..... svaret pa dessa problem var att det var extremt ovanliga bi varkningar av antibiotican som var orsaken till att jag madde sa daligt, det fanns inte sa mycket de kunde gora at det eftersom att jag fortfarande hade infektion i fingret.
2 dagar senare sa akte jag till min lakare som skulle titta sa att allt sag bra ut med fingret.... han tyckte att det sag battre ut ( sjalv tyckte jag att det sag ut som mossa.....) dagen efter sa svulnade fingret upp igen och jag fick feber sa jag steriliserade en nal och en pincett och opererade ut infektionen ( mossan ) ur fingret. jag kan medela att det gjorde sa ont att jag nastan tuppade av hemma i koket sa jag fick lagga mig ner pa golvet en stund ..... sa pa grund av att mitt imun system var helt i hogvarv sa fick jag aven bihaleinflammation ocksa.....
dagen efter sa borjade fingret laka och nu 3 dagar senare sa ar det nastan helt perfect igen ( forutom att jag inte har nagon nagel och jag har en sarskorpa dar istallet..... )
Helt klart kan man ju saga att "sjalv ar basta drang" nar det galler att operera inte nar man ska hacka choklad till chocolate chip cookies ( japp det var sa jag skar mig....... bakade kakor......)

Vi har haft jatte daligt vader har med -43 grader i forra veckan sa denna vintern har varit den varrsta pa typ 80 ar....... synd att global uppvarmning inte kan leva upp till sitt namn :)

Vi ska ha hyfsat vader har till helgen +2 grader :) sa det blir shorts och t-shirt hela helgen !!! kanske en grill kvall med

Kommentarer
Postat av: Conny Ray (Falkenberg)

Kul att du uppdaterar din sida ibland!Mindre roligt med ditt finger.Krya på dig,och håll sidan uppdaterad oftare,så vi kan följa dina öl och tomat escapader.Fick du mitt mail?Alla hälsar,sköt om er alla i familjen Runesson Kanada.

2009-03-13 @ 08:39:02
Postat av: Sara

Men shit alltsa jag ska erkanna att jag asgarvar men stackars dig alskade bror.. skont att du ar tillbaks i bloggvarlden igen. Du maste uppdatera tomatbloggen oxa! Kram

2009-03-17 @ 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback